En strikket verden, en rund jordklod og en legokloss(major)

En tråd blir til tusen masker, om den er lang nok....
element

Jeg spinner, vill og gul i masker. Gul betyr: gjør deg klar. Til å kjøre? Eller surfe på nett? Eller strikke, kanskje? Jeg strikker på et sittuenderlag som er formet som en bil.

Jeg kom tilfeldig over en nydelig blogg om strikking og mann og garn. http://strikkesnuppa.blogspot.com/, og hun hadde lynkonkurranse. Det ene førte til det andre egentlig, først hadde jeg fått en meldng i mailboksen fordi en hadde likt de samme vottene jeg falt for en gang, kjærestevotter, og som jeg også har sttrikket, og var en kommentar til hun som har laget oppskriften. Gode, varme, myke votter til en man er glad i. Og derifra, spant jeg videre i nettet og havnet hos strikkesnuppa. Hun har en flott blogg, og den skal jeg besøke igjen. Rart jeg ikke har sett den før! Den var midt i blinken og full av kjærlighet mellom maskene, fra øverst til nederst på siden. Om jeg skulle være så heldig å vinne, skal det ene paret gå til en god venn, tror jeg. Det andre til meg. Uansett har jeg funnet en blogg det er verdt å lese, flere ganger.

Nå er det natt for meg, men før jeg sier god natt, vil jeg tipse om noe å gjøre på lørdagen. jeg pleier å tipse selve lørdagen, men denne gangen vil jeg gi et tips på forhånd også, sånn at de som er i nærheten av oslo har sjansen til å dra dit. Det er nemlig legofestival på teknisk museum! Den varer frem til til og med søndag. Bygg deg løs! ;) Lego er glade farger og mange muligheter, for store byggeklosser og mindre klossmajorer. Sjekk ut www.tekniskmuseum.no om du vil vite mer.

Der er det også klimautstilling, hvor man kan vasse i vann - innendørs! En tankevekker, og en spesiell opplevelse. På med støvlene, jorda er rund! Og i mer eller mindre (klima)krise.