En strikket verden, en rund jordklod og en legokloss(major)

En trd blir til tusen masker, om den er lang nok....
element

Jeg spinner, vill og gul i masker. Gul betyr: gjr deg klar. Til kjre? Eller surfe p nett? Eller strikke, kanskje? Jeg strikker p et sittuenderlag som er formet som en bil.

Jeg kom tilfeldig over en nydelig blogg om strikking og mann og garn. http://strikkesnuppa.blogspot.com/, og hun hadde lynkonkurranse. Det ene frte til det andre egentlig, frst hadde jeg ftt en meldng i mailboksen fordi en hadde likt de samme vottene jeg falt for en gang, kjrestevotter, og som jeg ogs har sttrikket, og var en kommentar til hun som har laget oppskriften. Gode, varme, myke votter til en man er glad i. Og derifra, spant jeg videre i nettet og havnet hos strikkesnuppa. Hun har en flott blogg, og den skal jeg beske igjen. Rart jeg ikke har sett den fr! Den var midt i blinken og full av kjrlighet mellom maskene, fra verst til nederst p siden. Om jeg skulle vre s heldig vinne, skal det ene paret g til en god venn, tror jeg. Det andre til meg. Uansett har jeg funnet en blogg det er verdt lese, flere ganger.

N er det natt for meg, men fr jeg sier god natt, vil jeg tipse om noe gjre p lrdagen. jeg pleier tipse selve lrdagen, men denne gangen vil jeg gi et tips p forhnd ogs, snn at de som er i nrheten av oslo har sjansen til dra dit. Det er nemlig legofestival p teknisk museum! Den varer frem til til og med sndag. Bygg deg ls! ;) Lego er glade farger og mange muligheter, for store byggeklosser og mindre klossmajorer. Sjekk ut www.tekniskmuseum.no om du vil vite mer.

Der er det ogs klimautstilling, hvor man kan vasse i vann - innendrs! En tankevekker, og en spesiell opplevelse. P med stvlene, jorda er rund! Og i mer eller mindre (klima)krise.